årets första mjukglass

instagram

eftersom att josefine tvingade mig att skaffa instagram har jag börjat ta lite bilder med mobilen. här kommer några från igår.

xjosefinex

ikväll blir det fördelsedagsfest för J&J. ett stort grattis till josefine som fyllt 21. ingen vet vart kvällen slutar, men troligen blir det endast hemmafest för en gång skull. på schemat står lekar, dj och drinkar. bådar gott

ett till jobb

har sökt en massa jobb och var ju på intervju i veckan och jag fick jobbet. börjar fredag den 4/5 och är tillsvidareanställd till den sista juni. ska dessutom provjobba till ännu ett till jobb den 1/5.
det flyter på med andra ord

en liten puss av en man på gatan

fredag kväll

ikväll blir det en till mysig fredag. ida och elin kommer hit och det blir nog ett spel eller en film. till det blir det någonting gott. ha en fin fredag

träning

mån- shabam
tis- core + gym
ons- core + gym
tors- bodystep

en alldeles för lång dag

blev väckt igår efter 3,5 timmes sömn av att min gamla lärare ringde och ville att jag skulle jobba. jag gjorde mig i ordning och tog mig till draggen. hade lektion med sär som fortsatte med sina smycken. det var mysigt men lite annorlunda.
därefter hann jag hem och fixade mat innan jag cyklade till träna (i regnet!).
sen hann jag bara ducha innan det var Helena Rubinstein kurs med kicks. vi fick först ceasarsallad, lite efterrätt och därefter en intressant kurs. kom hem med en eau de toilette, en mascara, en ögonmakeup remover och en ögonkräm.
cyklade sedan hem i regnet och trodde seriöst inte att jag skulle orka ta mig hem, var helt slut.
kom hem 23 och då var äntligen dagen slut!

en fråga om valborg

för mig blir det varken finland eller lycksele till valborg eftersom att jag jobbar den 1a. känns lite surt eftersom att jag nu inte har några planer alls. men vad gör man inte för pengar?
ska försöka styra grillning och någonting kul, kan lova att jag inte tänker sitta själv och göra ingenting på valborg!!

finland 2010

25 april

• idag har jag varit på arbetsintervju
  • varit på bik bok och fyndat (när dem hade 50% på allt i butiken), kom hem med ett fint svart linne som jag kanske visar senare
  • varit med jannike
  • gått i flera timmar till stan, till mariedal, till teg, hem till ålidhem x2 osv
  • och nu sitter jag och väntar på mamma för ikväll blir det träning
  • tillsist blir det att åka hem till josefine och hålla henne sällskap i natt

att cykla runt en hel ö- check

gili trawangan

Gili Trawangan

Var ett av dem bästa platserna under resan. Vi bodde på ett lite finare och lyxigare hotell dom 8 dagarna vi var där. Hotellet ägdes av några svenskar och det var underbart att kunna äta svenska köttbullar med mos! På ön blev det mest sol, bad och fest. Vi hade dåligt väder dem 2 första dagarna och därför såg vi film och åt popcorn för första gången på nästan 1 månad. Annars var det strolande sol och underbar värme. Vattnet var varmt, blått och klart. Det fanns 3 utetällen som var barer med dansgolv och sköna människor.

Första dagen festade vi med oliver, jesper, adam och linus (från skåne). Dagen efter höll dem oss sällskap till middagen. Dag 2 kom stina och elin (från umeå) till gili och vi snorklade och åt middag med dom. Det var väldigt bra snorkling och vi såg både många och färgglada fiskar. Den 3e dagen dök jag, desse, sofia och amanda. Vi tränade först i poolen sedan åkte vi ut med en båt. Jag hade aldrig dykt utomlands förut (utan bara i umeå när jag tog sertifikatet) och tyckte att det var väldigt vackert. Korallerna var dock en besvikelse dem var grå och inte särskillt fina men det var många fina fiskar. Dock var snorklingen ungefär lika bra. På kvällen festade vi med stina och elin och väl ute på krogen träffade vi niklas, joel, joel och mattias (från falun). Vi testade även joss shot för första gången vilket är gilis kännetecken och det blev vår nya favorit.
Dagen därpå solade vi och sedan cyklade vi runt ön men killarna + big mike och pelle (från sunsvall). Det gick fort att cykla runt den lilla ön, trots att vi stannade längst vägen. Vi alla åt sedan middag i en träkoja, mysigt! På kvällen festade vi med umeå, falun, sunsvall + sonja, amanda, katti och anna (malmö) + 4 tjejer från sthlm och nu var vi vårt gäng på 20 som umgicks. Vi alla for på en båttur där vi snorklade på 2 olika ställen och fick se minst 6 stycken stora sköldpaddor (kanske 1 meter) sjukt coolt. Vi stannade på en ö där vi åt lunch och badade innan vi åkte tillbaka. Desse fyllde 20 år på gili och vi åt finmiddag på hennes födelsedag och festade på fredagen. Hann även med att dricka milkshake en kväll på stranden.
Gili trawangan är den största av 3 öar som hör till Lombok. Den är 3 km lång och 2 km bred och här finns det varken bilar eller poliser. Här både såldes och användes marijuana och mushroom öppet.

the next three days

sevärd film

Båttur + snorkling på Gili

han låg där, så liten, med bandage på huvudet och med ett svullet öga

idag har mamma och pappa hjälp mig med lite smått och gått i lägenheten. dem köpte saker till min cykel och fyllde på mitt kylskåp. vi var även upp på sjukhuset och hälsade på lucas som verkade må helt okej, dock sov han hela tiden. senare kom desse och vi lagade middag och pratade om livet i allmänhet. färgade även hennes ögonbryn. nu sitter jag och väntar på att den sista tvättmaskinen ska bli klar.
det var allt från ålidhem, puss

inspiration

google.se

i valet och kvalet

bjuder på detta- Kuta på min 20-årsdag

en aning tävlingsinriktad

fredag: ida, elin, linnea, ett spel, en kladdkaka och lite glass

jag och mina fina

slingor?

kollade på gamla bilder och blev sugen på att slinga håret igen

Surfing kuta

Björn Axen

Vilket sammanträffande att jag just tipsat om en av hans produkter. För ikväll var jag på inspirationskväll med jobbet för just Björn Axén. Mycket intressant och lärorik har denna kväll varit.
Vi fick lära oss om Björn Axéns bakgrund, om deras hårvårdande produkter samt stylingprodukter. Jag och Jeanette fick även sitta hårmodeller, så nu har jag lockigt och fint hår. Jag kan erkänna att jag är extremt dålig på att använda produkter i håret, men nu har lite nya saker att testa. Fördelen med Björn Axéns är att dem inte ger produktkänsla. Om man dock gillar känslan av stylingprodukter i håret kan man använda Urban by Björn Axén istället.
Man lär sig någonting nytt varje dag, och det har jag verkligen gjort idag. underbart

I know I don't know you, but it feels like I do

äntligen skiner solen efter några dagar med konstant snöande. jag och jannike ska troligen gå förbi stan eller ta en långpromenad. jag ska inte klaga på att vara ledig, men lite långtråkigt börjar det bli.
btw, vad ska man göra på valborg? finland eller lycksele kanske

nu ringde jannike och mormor så nu blire lunch på stan, kinamat som vanligt ;) peace

en vana

i asien ville alla ta kort på oss. kvinnor som män. typ 2-3 om dagen. lite som apor i bur, vissa mer närgångna än andra. tydligen är det status att vara med på kort med europeer. här är en bild på några som ville ta en bild.

19 dagar kvar innan jag drar igen

tillbaka i gamla mönster.
hade dragit mig ur.
men nu är allt som det var.
har bara mig själv att skylla.
aldrig försent att dra sig ur.
men vågar inte få ett slut.
utan spelar safe.

perfekt

mormor och morfar köpte mobiler på elgiganten och jag fick en cykel på köpet.
vit och fin är den

Bali- kuta beach

Efter 3h flyg var vi framme i Bali. Vi bestämde oss för att åka till Kuta direkt och där stannade vi hela tiden. vi hittade ett billigt hotell (60 kr/ natt och per) med pool, frukost och gratis wifi. dock äcklig toa och tråkiga gäster. Första dagen på Kuta firades min födelsedag. Det blev dans, drinkar, karaoke, för mycket av det goda och nakenbad i en pool.
Tyvärr hade vi dåligt väder alla dagar i kuta, spö regn och molnigt, och därför har jag inte så bra bild av tiden där. Vi såg dock till att ta surfinglektioner. Vi testade i 2 dagar och det var sjukt kul, men hade velat surfa mer. Bra vågor och duktiga instruktörer. Det var både jobbigare och svårare än vi trott men vi lyckaes ta oss upp själva och glida med vågorna. På kvällarna var det party på Skygarden, vi träffade stina och elin, oliver och gänget + niklas och gänget. Vi hyrde mopeder och körde till en annan fin strand men eftersom att det var monligt och började spö regna åkte vi därifrån. Det var på väg hem som jag och desse ramlade med moppen. Jag körde för fort under en u-sväng och vi fick smaka asfalt. Det gick ändå bra men har fortfarande kvar ett fult märke på axeln. En annan dag testade jag och sofia fiskspa, alltså fiskar som typ äter på ens fötter, kittlande känsla. Hann även med att se en solnedgång, vackert!
Bali var billigt, hade god mat och bra fest. Shoppingen var också bra och där gick det att pruta allt från några kronor till 400 kr. Dock var stranden äcklig och skräpig och vi badade aldrig i havet. Efter 6 dagar på kuta tog vi båten till gili trawangan.

umeå c

idag ska jag och josefine unna oss fina saker. affärer med sommarens nyheter väntar.

en vanlig dag på rainbow beach- australien

vad händer nu?

har varit sjuk några dagar men idag känns det bättre. har jobbat hela dagen och ikväll kommer finaste josefine hit och håller mig sällskap under natten. inte helt fel, hatar att vara ensam

en gammal

att bli skrämd

var hos desse på kalas igår och fick med mig massa filmer från resan. kan lova att ni har mycket kul att se fram emot ;) här kommer en

träning inför 30 juni

testade lite frisyrer och löshåret inför bröllopet

påsk

i söndags på eftermiddagen kom jag fram till falun. blev bjuden på middag av en kompis till Niklas. och resten av kvällen såg vi golf och tog några glas vin, trevligt.
måndagen fick jag testa golf för första gången. kan lova att det inte är så lätt som det ser ut! killarna slog sjukt bra medan jag knappt träffade bollen, haha. på kvällen hyrde vi film, som förövrigt var värdelös.
tisdagen gick vi på stan och jag fick se lilla falun. mysig stad och trevligt sällskap. blev bjuden på lunch och lagade sedan middag. hyrde Svensson Svensson och den var bra. vi hann även med att se på bio, vi såg American pie: Reunion och den var sjukt bra, mycket bättre än förväntat, ärligt talat länge sedan jag skrattade så mycket!!
onsdagen tränade jag med emma, det var kul men jobbigt, precis som det ska va med andra ord. därefter bastade hon och jag och tog några cider. åt god middag innan festandet kom igång. ett killgäng kom förbi och dem spelade fifa medan jag kollade på. trevligt med lite killsnack och några glas hit och dit. vi drog vidare på fest hos olivia, madde och maja innan det blev bar sedan Etage. dans, shot, mat, taxi, tår, mys.
torsdagen mådde man som man förtjänade men efter en pizza och en promenad till ett vackert ställe kändes det bättre. det blev en lugn kväll men ännu en film, Försvunnen, helt okej var den, men med godis och fint sällskap blev kvällen underbar.
fredagen åt vi frukost sedan gick tåget 11.30. på arlanda träffade jag ida som varit i usa och flygresan hem blev fylld med tjejsnack och skratt. väl hemma blev det middag hos jonny med släkt, ingela med fam. var även i umeå.

Puss med stort P

Emelie gillar- Björn Axen megafix hairspray superstrong

detta är min favorit hårspray. den blir hård och håller håret på plats dag och natt. luktar inte heller allt för illa. finns på kicks- 110 kr.

hade lite att göra förra veckan så gjorde provtestet till mensa

Resultat

Din IQ beräknas vara

126, eller mer

Grattis! Det här är det högsta resultat som går att uppnå på provtestet.

Endast 4% av befolkningen har en IQ på 126 eller mer.

För medlemskap i Mensa krävs en IQ på 131 eller mer, vilket uppnås av 2% av befolkningen, alltså 98:e percentilen.

Du har goda chanser att kvalificera dig för medlemskap i Mensa. Anmäl dig gärna till vårt antagningstest så får du veta säkert!

malaysia- kuala lumpur

från cameron highland tog vi bussen till huvudstaden, kuala lumpur. när vi kom fram spöregnade det och var typ översvämning. amanda tappde bort sin plånbok och den första timmen sökte vi efter den. som tur var hade vi lärt oss av våra misstag och bokat hotellrum i förväg. vi tog en taxi chinatown, och där mitt bland alla shoppingstånd låg hotellet. i kuala lumpur shoppade vi på olika marknader och i shoppingcentrum. allt var billigt och prutning fick en ny betydelse. vi hann också se twin towers, som är dem högsta tvillingtornen i världen. jag fyllde även 20 år sista dagen i denna stad, men firades dagen efter i bali. i kuala lumpur stannade vi lite drygt mer än 2 dagar.

nya från kuala lumpur

två remmar, utan häl, lite för höga men perfekta

Law abiding citizen

ett filmtips, 5/5

söndag

idag åker jag till falun. kommer hem på fredag.

of to work

höga rosa till bruna ben

hittade en ny sommarfavorit från hm, tack mamma

träning

svartvitt

google

30 juni

blir det bröllop i stockholm. och jag har fått äran att både fixa håret och sminka bruden.

mammas flicka

var på stan idag med mamma. hon köpte ett par träningsbyxor och träningsskor till mig. dessutom fyllde hon mitt kylskåp. bästaste mamma

svart, vitt och rosa

har fler än dem flesta men kan aldrig få för många, slapp även betala

ett välkommen hem

idag flyttade jag in i min lägenhet igen. på bordet stod detta, så fint

lördagkväll

efter en stressig dag med både träning och jobb blev det middag med ett par fina flickor. tacos, lekar, bilder och drinkar. som vanligt var förfesten det bästa. jag och desse gick på scharinska och sedan på pipes. dem andra gick på rex. hann även träffa någon från förr och allt kom tillbaks, 5-2

elin, stina, kajsa, sofia, jessica, andrea, desiree