orker inte skriva samma sak 2 ggr

for uppdate kolla in var blogg

,,,

om ni vill se lite bilder fran resan kan ni ga in pa: www.stektflesk.blogg.se

en snabb uppdatering

nu är vi alltså på ön langkawi. efter 13 timmar i buss och 2 timmar med färja var vi äntligen framme. vi lyckades tillslut hitta ett hotell och det känns skönt att ha egen dusch och toa. första dagen var himlen helt svart men solen kom fram lite då och då så jag lyckades bränna mig ändå. jag tog även mitt första dopp för iår. på kvällen blev det någon drink innan tröttheten kom ikapp och vi valde sängen framför party.

igår hade vi underbart vädet. vi solade hela dagen. dessutom åkte vi fallskärm efter en båt vilket var kul, 2 snabba minuter av underbar utsikt. efter lunch gick vi runt lite bland stånden och jag köpte en sarong och solhatt. senare på kvällen drog vi till en strandklubb och därefter blev det efterfest på en annan klubb. sjukt kul hade vi, och billiga drinkar kan man unna sig också.

idag har vi solat bland molnen i några timmar innan vi hyrde moppe. amanda och desse fick soppatorsk och jag och sofia irrade runt för att hitta en mack. köpte stora vattenflaskor, hällde ut vattnet och tanktade bensin i dem. allt löste sig tillslut och efter att vi alla kört ett antal varv runt om hittade vi till en känd linbana. från linbanan hade vi en underbar utsikt, det var länge sedan jag såg någonting så vackert. synd att det inte går att ladda upp bilder, hade velat att ni skulle få se det vi såg. iaf, efter moppeturen har vi ätit gott och snart blir det sängen.

har det sjukt bra här borta och vill inte lämna ön, vi funderar dock på att stanna här i kanske 5 dagar till. det var även länge sedan jag kände mig såhär tillfreds med livet. som sagt, vi har det allt bra hoppas att ni också har det

singapore

resan borjar saklart med kaos och pa vag till arlanda marker vi att vi kollat fel pa avgangen. istallet for 2 timmar lyckas vi checka in drygt 1 timme innan avgang. resten av resan har dock gatt bra. planet till singapore var sjukt lyxigt, med egen tv, filt och kudde. 13 timmar senare var vi antligen framme.
idag har vi gatt runt staden ett antal ganger vilket kanns i fotterna. det ar sjukt varmt har nere, och trots att det varit molningt har vi lyckats branna oss. ovaerallt ser man hoga hus och snygga bilar. vi bor pa ett hostel och delar rum med 12 andra. nu sitter vi och forsoker boka ett flyg till lankawi, vilket ar en o i malaysia. eftersom att
vi funderar pa att aka vidare i morgon.
vi har startat en gemensam reseblogg som ni ocksa kan folja, www.stektflesk.blogg.se, lyckas inte fa in nagra bilder fran kameran. hoppas ni har det bra i kylan

young, wild and free

jag kommer inte skapa någon reseblogg utan kommer uppdatera här lite då och då. kanske skriva lite på facebook. om 2 månader kommer vi hem igen och då kommer det knappt kännas som att vi varit borta. vi ses, hare bra här hemma

söndag

i natt började jag packa och insåg att det inte var helt enkelt. idag måste jag städa, fixa lite småsaker och sedan drar vi till sthlm. har inte hunnit fatta att vi far än, kommer nog inte förstå det förrän vi landar i singapore på onsdag. det ska bli sjukt skönt att lämna allt här hemma och bara komma bort. känna värmen, leva och uppleva

lördagen

efter 3 timmars sömn jobbade jag ett pass på kicks. bjöd på fika och sa hejdå. därefter blev min lugna kväll nåt helt annat. lyckades bli övertalad till att köra tvådagars. hamnade på förfest med sofia, desse, andre och nåt gäng. sedan drog vi flickor in till stan. träffade ett skönt gäng obekanta och lite bekanta. skulle sedan vidare på scharinska men lyckades hamna hemma hos någon. pratade men drog vidare. lyckades förstöra för mig själv.
dagen därpå blev det pizza och två karaffer. ett val

jaha då har det varit helg igen

i fredags blev det förfest hos louise med alla trevliga. vi spelade spel och lyssnade på musik. sedan blev det olles en dryg timme sedan vidare på five. för er som inte var där så missade ni ingenting. five sög och kommer nog aldrig fara dit igen. dessutom slutade kvällen med massa skit.

presenter

Fällkniv, ficklampa, impregnerat myggnät, kortlek, laddare till mp3, minneskort till kameran 8 GB, neulash, pengar, spelet "absorlut överens", lakan, 500 kr på mobilen, och småsaker inför resan- stödstrumpor, öronproppar, silvertejp osv.

minus

gick till ica en snabbis och märkte att det är sjukt kallt idag! vi har dessutom fått sjukt mycket snö, underbart!

mitt i natten

igår, efter att jag och josefine färgat varandras ögonbryn och fransar, lekte hon med sminket. och detta blev resultatet. eller det var så sjukt mycket finare i verkligheten, men som vanligt lyckas man aldrig få det på bild!

snart blir jag 20

i natt slipper jag sova själv igen. för ikväll kommer desse.
i morgon ska min födelsedag firas (eftersom att jag fyller år i malaysia). och sedan på kvällen blir det troligtvis avskedsfest hos mig sedan five. inte mycket tid kvar

ufat, tfat, ofat

idag började jag, josefine och victor prata om Tfat. det börjar med att jag kallar det för Ufat, till vicrot frågar om jag menar Tfat. sedan börjar smart jag fundera.
-varför kallas det för Tfat?
-för att dem ser ut som ett Tfat kanske?
-men va alltså dem ser ju inte ut som ett T! ganska ologiskt
-jo men dem är ju runda!
-ja exakt, hur kan det då se ut som ett T, dem ser ju mer ut som ett O!
-hahaha, är du dum eller. dem ser ut som ett Tfat, alltså ett fat man typ ställer en kaffekopp på!
-mm, jaha ett sånt fat...

plankstek

eftersom att jag aldrig ätit plankstek så bjöd världens finaste josefine mig på middag. det var sjukt gott och jag kan lova att jag kommer äta det fler gånger. lite vardagslyx med andra ord, fick även någon att sova med vilket inte är helt fel! puss

I don't know why I can't keep my eyes off of you

har lyckats vända dygnet åt något konstigt håll. i tisdags somnade jag halv 5 efter 3 filmer. kan tillägga att Forest Gump är lika bra varje gång.
annars är det mesta en enda röra, peace

todo

denna vecka har beståt utav att fixa inför resan. har växlat pengar, lämnat nyckeln, handlat på apoteket, läst på om länderna, varit på banken osv. men nu är jag snart i fas, förutom att jag måste börja packa! hepphepp

datum och land

om 8 dagar

börjar vi 4 vår resa till asien. love

min nyårsafton i bilder

god mat, lagomt med dricka, dansgolv, lekar, raketer, skratt och glada miner kan summera kvällen. somnade 8 i morse och vaknade 15.30 eftersom att det var hockey, sverige vann. puss

nyårsmorgon

började dagen med att sminka mig och fixa håret. sedan bestod dem närmaste timmarna av att sminka 5 fina flickor inför kvällen.