Morgondagen

I morgon är det Valborg som säkert ingen av er missat. Nyss bestämdes mina planer och i morgon är jag, Christoffer och Emanuel bjudna på middag hos Emma och Daniel. Jag vet redan att det kommer bli god middag när Emma är i farten så jag funderar på att gå och baka någonting gått till efterrätt. Men vad ska man baka??

PS: Köpte även nya underkläder idag. Eftersom att jag är tjej så det är självklart att jag gillar väskor och skor, men jag tror att jag har en större dragningkraft till underkläder, det enda som stoppar mig är pengar. DS.

GOM och Projektarbete

Idag har jag och Emma haft Gör om mig nästan hela dagen och det var mycket roligare den här gången. Vi hittade lite fina kläder som hon gillade vilket var kul.
Idag har jag även äntligen fått bilderna till min portfolio. Dem blev inte riktigt som jag hade tänkt mig men jag är ändå väldigt nöjd. Kvällen har bestått av att skära ut bilderna och jobbat lite med projektrapporten.

Student balen

Idag köpte jag balbiljetterna och efter en stund av panik visade det sig att biljetterna är mina på riktigt :)
Jag längtar så mycket till balen och studenten. Vi har så sjukt mycket i skolan att typ all vaken tid måste prioriteras på att plugga eller träna rehab.
Vill bara slippa all stress!

Fredagen

Sista dagen i Albufeira hade vi tänkt sola men eftersom att solen lyste med sin frånvaro blev det en busstur istället. Vi såg några kända kyrkor och fina utsiktsplatser. På kvällen åt vi god mat och packade väskorna för morgonen därpå flög vi till Stockholm och sedan bilade vi upp till Umeå.

Torsdagen

På torsdagen var det lite bättre väder på morgonen och därför for vi på en båttur. Tanken var att vi skulle åka in i några grottor, äta lunch och sedan sola på en strand.
Resan började bra men när vi kom fram till hamnen och åkte ut med den mindre båten var det för mycket vågor och därför fick vi bara se grottorna. När vi skulle åka tillbaka började det regna kraftigt och blåsa mer. Vi som var åksjuka ville gå av i hamnen men vi var trungen att åka tillbaka i 1,5 timme. Det slutade därför med att väldigt många passagerare spyde (även jag och mamma). Med andra ord blev det ingen lyckad båttur.

Onsdagen

Denna dag skulle vi egentligen åka på en båttur men pga det dåliga vädret blev den flyttad till torsdagen. Vi hyrde därför två mopeder och körde till Vilamoura där vi åt middag.

Tisdagen

På tisdagen var vi på Gypsy market. Det var en ganska stor markand med allt möjligt t.ex. smycken, väskor, kläder och tavlor. Vi for dit med Jeanette som vi träffade på bussen till vårt hotell. Sedan blev det lunch på gamla stan, 1 timmes solning och middag på kvällen (som vanligt) sen lite musik.

Måndagen

På måndagen åkte vi till gamla stan i Albufeira och kollade lite. Det fanns lite shopping och en stor strand.

Söndagen

På lördagen hade vi bra väder och 3 timmar sol. Jag lyckades bränna mig runt ögonen och det såg ut som att jag fått mig en smäll. Det finns därför inte så många bilder på mig utan solglasögon. Den första dagen kollat vi runt lite men på söndagen försökte jag och Christoffer hitta en strand. Medan vi sökte hittade vi några klippor som vi klättrade på. Under veckan blev det även många vänder på The Strip (huvudgatan med massa souvenirbutiker och krogar) lägst ner är även en bild på vår pool.

Glad Påsk

I natt kom vi hem efter en vecka i Albufeira. Det har varit väldigt skönt att vara borta, men vi har dock bara haft ca. 4 timmars sol och därför är jag typ lika vit som när jag for. Istället för att sola hann vi göra massa andra saker och därför gör jag ett inlägg per dag. Jag börjar därför med några bilder i från början av vår resa.

Solen skiner, älven har börjat tina och nästan all snö är borta

Nu har jag gjort klart Nationella i svenska b och kursen är slut :) Hela dagen idag har bestått utav uppsattsskrivning och det känns som att det gick bra. Efter en tung vecka med prov eller redovisning varje dag är det äntligen över och i morgon väntar en mysig dag med klassen. Vi ska fika och få behandlingar av varandra. Senare på kvällen drar vi till Stockholm och sedan på lördag morgon åker vi till Portugal :D

Förbud mot den fria viljan

Jag borde kanske inte yttra mig i detta ämne eftersom att jag inte är särskillt påläst men jag kan inte låta bli. Om jag förstått det rätt har Frankrike förbjudit sjöla och burka på allmän plats. Om kvinnor använder detta kan poliserna ge den 1400 kr i böter. Detta tycker jag är helt sjukt! Hur kan man stifta en lag som säger att man inte får få bära dem kläder man vill. Jag kan förstå att man kanske inte kan ha burka om man är dagislärare eller på ett pass, men om man vill ha detta på stan stör det väl ingen annan. Det känns som att dem tagit ett steg åt fel håll och detta kommer säkert få stora konsekvenser för dessa kvinnor som kanske inte kommer vilja lämna sina hus. Jag blir irriterad när jag hör detta och undrar om dem inte borde förbjuda huvtröjor också? för det är ju typ samma sak!

bilder från google.se

Lördagen i bilder

två bilder från fredagen

lite kort om helgen

Igår slutade kvällen på five eftesom att vi kom in gratis, och trevligt var det. Det var mycket trevligt folk och bra musik.
Ikväll blir det nog bowling med Maja och Oskar, kulkul :D

PS: Vid den här tiden om 1 vecka ligger jag och solar i Portual. DS.

Helgen är här

Ikväll blir det avskedsfest hos Desse och sedan ev. krogen. Desse åker till Norge på onsdag i två månader och snart känns det som att jag är den enda som är kvar i Umeå. Tur att alla kommer tillbaka iaf ;)
Ha en bra helg, puss

Min vän

Idag på skolan gjorde vi en fotning med en fotograf. Jag valde att göra ett istema och bilderna blev som jag hade tänkt mig. Nu ska han bara redigera bildera och sen får jag dem, spännande!
Efter skolan var jag med Sara. Det är alltid lika trevligt att träffa henne och prata lite. Jag kan inte låta bli att fascineras av hennes sätt att tänka. Om det gick skulle jag vilja vara Sara för en dag eller bara kunna tänka som henne i många situationer. Tänk att alltid vara glad för det man har och inte vara avundsjuk på någon annan. Att alltid se det positiva i alla situiationer och alltid vilja och våga träffa nya människor. Sara du är min lilla inspirationskälla lite då och då :)

Albufeira

Idag bokade mamma en resa till Portugal och Albuferia. Jag, Christoffer, min bror och hans tjej, mamma och pappa kommer alltås spendera påsken i solen :D Vi åker den 16 april och kommer hem den 23. Förutom att sola och bada vill jag dyka och se allt vackert som finns att se, känns verkligen inte helt fel med en veckas semester.

Här är två bilder:

Träning

Igår var jag hos sjukgymnasten och nu har jag fått ett nytt rehab. program. Detta innebär att jag kommer fortsätta med denna tråkiga träning i minst 1 månad till. Men sen får jag hoppas att jag slipper detta föralltid! Det går åtminstonde åt rätt håll :)

5/4 2011

första veckan i 1an

Mycket har hänt sedan denna dag, och nu har vi bara några få veckor kvar utan 3an!

en skön måndag

Idag har jag varit på utvecklingssamtal och det gick bra som vanligt. Efter det for jag och mamma och kollade på lite saker inför min fotning på onsdag men utan resultat.
Idag har jag även skickat in 8 bilder till Media markt för utskrivning. Jag ska skriva ut bilderna i A4a till mitt portfolio och började därför med att skriva ut hälften av bilderna för att se om det blir bra kvalitet på dem. Om 5 arbetsdagar får jag hämta ut dem.
Nu ska jag se Halv åtta hos mig, jag kan nog behöva alla tips jag kan få när det gäller matlagning.

en valborg för snart 2 år sedan

Kollade igenom lita gamla bilder och hittade dessa :)

det känns så bra, så bra

En långhelg väntar (är ledig måndag och tisdag). Idag hade vi bara en lektion och sen blev det en sväng på stan. Nu sitter jag och hos Christoffer och väntar på middag.
Idag köptes även studentbiljetten vilket känns skönt, hoppas vi ses på Five :)
Fick även just ett samtal och i morgon ska jag jobba mellan 11-16. Det blir första gången jag jobbar på riktigt i hela mitt liv (förutom praktik och sommarjobb). Vilket inte känns helt fel :D