idag är det den stora dagen

idag gifter sig min moster. det kommer bli en underbar dag rakt igenom.
först styling, sedan vigsel i almare stäkets herrgård, middag och bröllopsfest.
en lyckans dag <3

anländer till stockholm denna dag

dag nummer två

idag fortsätter trevligheterna. det blir en favorit i repris, enda skillnaden är nya band.
njuter av livet, peace and love

idag kör det igång

idag är det alltså första dagen för oss på peace and love. taggar bra väder, god mat + dryck, trevligt folk och skön musik. vi kanske ses

taggar inför peace

är i falun just nu och har det bra!

all lycka till min moster och hennes blivande man

Love me now or love me never, but if you love me, love me forever

fort var denna fina helg över men jag stannar kvar här nere ändå. åker till min moster idag och i morgon blir det att träna på frisyren en sista gång innan bröllopet. fästa krona, fixa löshår och göra någonting vackert.

emelie gillar- tidsinställda inlägg

denna låt spelas på jobbet och den har fastnat i mitt huvud

Glad midsommar

far till huvudstaden idag för att fira midsommar i stockholms skärgård. det kunde man aldrig tro, men trevligt ska det bli. glad midsommar

word

inspiration

när tjejer och killar ska lag mat...

...ser det ut så här. det behövdes 4 killar för att hälla ut lite vatten, och inte blev maten god heller. vår mat blev dock sjukt god och vi slapp därför svälta ihjäl dessa dagar på ön ;)

vit transparent

spontanköpte denna påväg till jobbet i helgen. den kommer användas över spetsen jag köpte på bik bok och under sköna sommardagar

Fraser island- OZ

Ett av dem bästa ställerna på resan var fraser island= världens största sandö, där stannade vi i 3 dagar och 2 nätter. Vi bodde i tält eller sov under bar himmel på stranden. Vi lagade mat och gick på toa i skogen, såg dingos (typ vilda "hundar") och körde bil på sanden. Vi besökte sjukt fina platser på dagarna och festade på kvällarna. I vår grupp var det vi tjejer, christoffer + kim och två andra svenskar benjamin + jens.

sommar och sol

hämtade sandra på flygplatsen idag, 6 månader har gått men nu är hon tillbaka. mycket har hänt men allt kändes som vanligt. du och jag har alltid och kommer föralltid vara vänner, puss

mån- cxworx + powerstrike 30

rainbow beach- australien

att köra bil på en strand- check

fraser island- australien

hemmahemma

sov i mammas säng i natt och fick känna mig som 12 igen, mys

neulash

jag har just gått in i månad 3 och jag ser redan stor skillnad. får ofta kommentarer att jag har långa fransar och frågor om det är lösögonfransar osv, kul måste jag säga. en annan sak som är skönt är att jag slipper böja ögonfransaran nu eftersom att dem är böjda av sig själva, fantastiskt!

one two three, drink drink drink

lite party i cairns- aussie

en slingad boll

puss på dig apa lilla

ons- gym
sön- springning

det går bra nu

jag och maja tog oss till olles och hann se dem sista 10 min av matchen, men eftersom att sverige förlorade missade vi inte mycket. vi gick på båten, tog en kanna, träffade mina jobbar kompisar (för andra kvällen i rad) och tog sedan en taxi hem. pratade i tele med en fin, och kvällen var mysig rakt igenom
på tisdagen gick jag och maja på stan en stund innan jag började jobba, och snabbt var hennes besök här över, hade saknat henne så och måste komma och hälsa på i norsjö snart :) puss

att inte kunna säg nej

ändrade planer, mina lediga dagar fylldes med jobb. är dock ledig på fredag och söndag iaf. nu ikväll blir det att hälsa på lotta som är i umeå och färga brittas ögonbryn. länge sedan sist så det blir nog mys

ett trevligt besök

maja ringde nyss och berättade att hon kommer hit ikväll. känns underbart att få träffa henne igen och ikväll blir det mys och tjejsnack. i morgon blir det stan och studentfirande. känns som att det kommer bli några bra lediga dagar

Australien

Efter nya zeeland åkte vi vidare till vårt sista stopp innan hemresan, australien. Vi var där i 2 veckor vilket var alldreles för lite och hann därför bara med några få stopp. Vi började vi brisbane där vi mötte upp christoffer och kim. Vi stannade bara nån dag och vi gjorde inte mycket mer än att festa, laga mat och boka resan vidare uppåt. Vi tog bussen till rainbow beach och dagen därpå for vi till fraser island. Efter fraser island skillde vi på oss och jag och tjejerna bussade i 28h upp till cairns. där stannade vi några dagar eftersom att det var en sjukt fin stad. vi solade, badade, festade och dök. Därefter blev vi tvungna att flyga till sydney eftersom att det var så långt. vi mötte upp peter där och stannade några dagar. sydney är som alla kanske vet en storstad så vi shoppade, jobbade på brännan och var på djurpark. självklart besökte vi också bondi beach, manly, såg operahuset och harbor bridge. australien är mycket varmare än nya zeeland men inte lika vackert, eller australien hade sina underbara platser medan nya zeeland är vackert vart  man än ser. dock var det sjukt dyrt i australien vilket var lite tråkigt.

mycker mer hann vi inte och helt plötsligt hade 2 månader gått. vi kom hem till sverige den 13 mars och allt känns lite som en dröm. hade kunnat stanna längre och är sugen på att resa igen. är sjukt glad att jag valde att göra denna resa och tycker att alla som har råd borde göra det, det var värt vart enda öre. för er som undrar gick allt (resa+fickpengar osv) på 65 000 kr, för oss som valde att leva lite i lyx ;) hihi

tis- gym
tors- cxworx + gym
sön- gym

djurpark i sydney- australien

vi valde att gå på taronga zoo i sydney vilket var sådär. hade velar klappa kängurus och koalor men det fick vi inte. såg dock många fina djur.

sofia såg till att ta saken i egna händer, och kramade en koala.

Emelie gillar- 56 Riga

har hittat ett perfekt, ljusrosa lack från mavala.
fräscht och naturligt, 45 kr på kicks

ens liv i en väska

minns hur less man var på väskan, den var tung och det var varmt. dessutom hittade man aldrig sina kläder, men nu efteråt har den sin charm.

tänk att fisar kan vara så kul att prata om

"råkade shoppa lite"

man kan ju tro att jag vunnit på lotto eller nåt. köpte denna söta sak på bikbok igår när det var 50% på allt och 3 par skor (två tygskor) och dessa på din sko. måste dock köpta nåt jag kan ha till, kul att köpa sommarkläder, nu saknas bara värmen.

Australien- the great barrier reef

En av dem bästa upplevelserna på hela resan var barriärreven. Vi gjorde ett dyk + att vi snorklade några gånger. Reven var färgglada och underbart vackra, dessutom fick man ta på dem. Vattnet var klart, blått och salt. Även om det inte var allt för mycket fisk så såg vi tillräckligt. Vi åkte också till en sandö mitt ute i havet där man såg horisonten åt alla håll, i särklass det vackraste och mest fridfulla jag sett. Vi såg även en haj från båten vilket var sjukt coolt, hade dock velat dyka med den. Vi åt gott och hoppade från båten, precis som när man var liten.

några bra stunder från helgen

i torsdags lagade vi god mat och hyrde film. mys
på fredagen åt vi lunch på cafe göteborg, sjukt gott, och sen gick vi på stan resten av dagen. vi åt middag hos mina föräldrar vilket var trevligt och därefter blev det fest med gili gänget + nån till. vi hamnade på tc och kvällen slutade inte riktigt som planerat.
på lördagen åt vi middag på båten, vilket är att rekommendera, både gott och mysigt. på kvällen blev det bio och vi såg en väldigt udda skräckfilm, the cabin in the woods.
och på söndagen hann vi inte med mycket mer än att äta innan planet gick.

grattis ida min fina

20 år fyllda, tiden går men äkta vänner dom består ;) hihi

en skön

balen

idag har jag jobbat på draggen och hjälpt 1orna som har sminkat inför studentbalen. senare ikväll ska jag åka och titta på ida och linnea som ska gå balen tillsammans.

kommer aldrig glömma min egen bal, början på någonting som förändrade mitt liv till det jag har idag. har många gånger funderat på hur livet sätt ut om man gjort andra val. frågor som typ gör en knäpp.

green

hittade dessa på min dator

ur arkivet

första veckan i ettan

en vanlig dag i nya zeeland